Cafe Allegro FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz objaśnienie działania forum. Użyj poniższych linków lub wyszukiwarki, aby znaleźć dokładnie to, co Cię interesuje.

Wystawiłem już komentarz, ale chcę zmienić jego typ. Czy jest taka możliwość?

Jest to możliwe tylko wtedy, kiedy treść komentarza jest sprzeczna z jego typem.

Omyłkowo wystawiłem komentarz zbyt wcześnie. Czy mogę wystawić go ponownie?

Niestety nie. Komentarze są ostateczne, dlatego zalecamy aby były one wystawiane dopiero wtedy, kiedy nie ma żadnych wątpliwości co do zakupionego przedmiotu.

Wystawiłem komentarz i nie otrzymałem komentarza zwrotnego. Chcę więc usunąć swój, jak to zrobić?.

Nie jest to możliwe. Brak otrzymania komentarza zwrotnego nie jest podstawą do usunięcia komentarza wystawionego. Wyrażenie opinii jest dobrowolne i zależy wyłącznie od chęci użytkownika.

Umowa kupna-sprzedaży została zrealizowana, a mimo to otrzymałem negatywny komentarz. Czy mogę domagać się jego usunięcia?

Sytuacje, w których Serwis ingeruje w treść komentarzy opisane są w art. 11.6 naszego Regulaminu. Jeśli dany przypadek nie spełnia tych kryteriów - usunięcie komentarza nie jest możliwe.

Wystawiłem komentarz negatywny/neutralny. Otrzymałem w odpowiedzi negatyw, choć ja wywiązałem sie z umowy. Czy mogę domagać się usunięcia komentarza ?

Nie usuwamy komentarzy wystawionych w odwecie. System pisemnej oceny został oddany w ręce użytkowników, gdzie kontrahenci wyrażają swoją opinię. Przypominamy, że nie mamy możliwości obiektywnej oceny przebiegu realizacji umowy.

Warto pamiętać, że istnieje możliwość unieważnienia wystawionego komentarza przy obopólnej zgodzie kontrahentów. Unieważnienie odbywa się pomiędzy kupującym i sprzedającym, bez pośrednictwa Allegro. W tym celu należy skorzystać z wniosku o unieważnienie komentarza.

Doszedłem z kontrahentem do porozumienia, ale czas na unieważnie negatywnych komentarzy już minął. Czy możemy jeszcze coś z tym zrobić?

W takim przypadku, wyjątkowo dopuszczamy możliwość zmiany wystawionych komentarzy na pozytywne. Użytkownik powinien się z nami skontaktować w tej sprawie i podać w wiadomości treść komentarza pozytywnego, jaki miałby widnieć na karcie kontrahenta.

Chcę usunąć komentarz unieważniony. Jak to zrobić?

Nie ma takiej możliwości. Komentarze, które zostały przekreślone wskutek procedury unieważnienia pozostaną na kartach użytkowników w niezmienionej formie.

Mam podejrzenia, że kupujący skorzystał z mojej oferty wyłącznie w celu wystawienia negatywnego komentarza. Co robić?

W takiej sytuacji należy skontaktować się z Serwisem za pomocą formularza kontaktowego. Administrator zapozna się ze sprawą i na podstawie zebranych danych podejmie decyzję. Każdy taki przypadek rozpatrujemy indywidualnie.

Otrzymałem od sprzedającego komentarz z intencją zaszkodzenia (art. 11.6 d Regulaminu Allegro). Czy zostanie on usunięty?

Artykuł 11.6 d Regulaminu Allegro odnosi się do sytuacji, w której kupujący wystawia sprzedającemu negatywny komentarz, a nie odwrotnie. Sprzedający nie może wystawić oferty z intencją zaszkodzenia innemu użytkownikowi.

Otrzymany komentarz nie został usunięty, ponieważ nie spełnia kryteriów opisanych w artykule 11.6 Regulaminu Allegro. Co zrobić?

W takiej sytuacji użytkownik może wystąpić na drogę sądową. Na prośbę odpowiednich organów udostępnimy niezbędne dane, a w przypadku wydania wyroku nakazującego usunięcie komentarza - komentarz usuniemy.

Komentarz zawiera słowa obrażające mnie. Czy można je usunąć?

Tak, jest taka możliwość. Na zgłoszenie użytkownika, z treści komentarzy edytujemy wyrażenia wulgarne, obraźliwe i wyzwiska. Aby to ocenić, opieramy się na klasyfikacji Słownika języka polskiego (wyd. PWN).

Dlaczego nie można wpisać w komentarzu słowa oszust i złodziej?

Nazwanie oszustem lub złodziejem osoby, co do której nie zapadł prawomocny wyrok, stanowi naruszenie jej dóbr osobistych. Dopuszczenie się naruszenia dóbr osobistych w Internecie skutkuje takimi samymi konsekwencjami jak naruszenie dóbr osobistych dokonane za pomocą innych środków komunikacji.